13 pomocnych praktyk w czasach zwiększonej niepewności



Izolacja, szerzące się złe wiadomości - dla wielu sytuacja ta może być mega frustrująca. Ale nie jest tak źle!


Twój kalendarz, który świeci pustkami, może być wypełniony czymś zupełnie nowym. Oczywiście najłatwiej jest zacząć marnować czas. Cóż, od czasu do czasu to też jest potrzebne. Wszyscy potrzebujemy ucieczki - od problemów, stresu - a marnowanie czasu idealnie nam w tym pomaga. Sztuka polega na tym, żeby nie tracić całego czasu. Z tych trudnych czasów chcemy wyjść z co najmniej 1–2 wymiernymi korzyściami. Dlatego warto podjąć decyzję, żeby w ciągu nadchodzących miesiącach skupić się na wyrobieniu sobie nawyków, które mogą ci pomóc w przyszłości. Dla każdego te nawyki będą inne. Wszystko zależy od twoich obecnych celów w życiu.


Istnieją trzy sposoby spojrzenia na swoje nawyki: 1. Jakie są złe nawyki, których chcesz się pozbyć? 2. Jakie nawyki chcesz zachować? 3. Jakie nowe nawyki, chcesz zdobyć? Za inspirację może ci posłużyć poniższa lista.

1. Złe nawyki jakich chcesz się pozbyć


Chodzenie do lodówki co godzinę Jedzenie pomaga poradzić sobie ze stresem. Jedzenie, które kochasz, może być nagrodą za ciężki dzień pracy. Ale podczas kryzysu potrzeba nagradzania się jedzeniem może skończyć się cogodzinną wizytą w lodówce, co spowoduje, że przybierzesz na wadze.


Ciągłe sprawdzanie maili Sprawdzanie poczty e-mail zbyt wiele razy dziennie jest bezproduktywne. Nie możesz tworzyć, gdy ciągle rozprasza cię e-mail. Osobiście przyłapałam się na tym, że zbyt często sprawdzałam pocztę podczas tego kryzysu. Musiałam się wziąć w garść i ograniczyć tą pokusę do dwóch razy dziennie.


Ciągłe oglądanie/czytanie wiadomości finansowych Czytamy/oglądamy zdecydowanie za dużo wiadomości. Co ciekawe - opinie różnych ekspertów bywają ze sobą sprzeczne. Wszystko co czytamy/oglądamy wywiera na nas ogromny wpływ. Teraz nie jest czas na podejmowanie wielkich decyzji finansowych/inwestycyjnych. Być może najlepszą rzeczą którą możesz teraz zrobić to nie robić nic (jeśli chodzi o finanse). Poczekaj, aż pył opadnie.

Ignorowanie telefonów przychodzących Mówi się, że obecna pandemia to raj dla introwertyków. Obecnie spotkania towarzyskie zostały zastąpione telefonowaniem. Jednakże introwertycy są mniej chętni do odbierania telefonów. Znam to z autopsji. Wymówka zazwyczaj brzmi: „Jestem zajęty”, kiedy rzeczywistość brzmi: „Potrzebuję przestrzeni”. Warto jednak pamiętać, że introwertycy są bardziej skłonni do depresji. Kontakty z innymi pomogą im jej uniknąć. Potrzebujemy kontaktu z ludźmi - szczególnie podczas izolacji w domu.


Kiedy zaczniesz odbierać telefony, pomoże ci to przenieść się myślami do sytuacji kogoś innego. Będziesz mógł zobaczyć, że „moja sytuacja nie jest aż tak zła”.


2. Nawyki, które chcę zachować


Codzienne ćwiczenia Moim sposobem na wyjście z kiepskiego nastroju podczas tego kryzysu są ćwiczenia. Działa za każdym razem - niezawodnie.


Jeśli czuję się sfrustrowana, załamana - zakładam buty do biegania i... płynie krew!

Mój kolega przyznał się, że lubi skakać na trampolinie. To zabawne i można wykonywać wiele zadań jednocześnie. Często ma call'e w pracy, wtedy wyłącza wideo, wycisza głos i zaczyna skakać. Skacze nawet kiedy musi mówić. Musi tylko skakać cicho.


Pisanie Ten nawyk ja osobiście mam od niedawna. Oprócz tego, że lubię temat krypto (główny temat mojego pisania) to samo pisanie ma efekt terapeutyczny. "Wstukiwanie" literek, formułowanie swoich myśli, spostrzeżeń, doświadczeń na elektroniczny papier - pomaga.

  • Pisanie może być ucieczką.

  • Pisanie pomaga zrozumieć wiele rzeczy.

  • Niezależnie od tego, czy jest to blog, czy czasopismo, pomyśl czy nie chciałbyś zacząć pisać.


Poszukaj ciekawych książek do przeczytania Znalezienie książki do przeczytania może być świetną zabawą. Fajnie jest pochwalić się przeczytaniem kilku bestsellerów, które wszyscy polecają, ale


czasami miło jest przeczytać książkę, którą przeczytało niewiele osób.

Idź za tym, co twoje serce chce przeczytać, a będziesz zaskoczony tym, co odkryjesz.

Krótkie posty w mediach społecznościowych Dzielenie się myślami z innymi pomaga lepiej je zrozumieć. Nie zawsze jest czas, aby pisać długie artykuły, a krótkie posty w mediach społecznościowych mogą pomóc ci poukładać swoje myśli.

Zacznij od krótkich postów - a kto wie czym to się skończy.

Poświęć czas na naukę

Kiedy się nie uczę, czuję się martwa. Coś jest nie tak. Przekonałam się wiele razy, że uczenie się pomaga mi ponownie doświadczyć dziecięcej ciekawości, radości z tego, że dowiedziałam się czegoś nowego.


Uczenie się to sposób, w jaki możesz przyciągnąć do siebie kolejną szansę.


3. Nowe nawyki które chcę zdobyć

Rozmowa z dalekimi krewnymi Nowym nawykiem, który warto opanować, jest dzwonienie do dalekich krewnych. Podczas takich rozmów (szczególnie z osobami starszymi) możesz dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy o swojej rodzinie - a więc i o sobie.


Twoja przeszłość pomaga kształtować przyszłość, uczyć się na błędach rodziny i odkrywać, co osiągnęli.

Odkrywanie okolicy Ostatnio dużo wszyscy spacerujemy. Przynajmniej odniosłam takie wrażenie. Jednakże chodzimy często w te same miejsca, spacerujemy tą samą trasą. Warto postawić sobie za cel, aby zawsze chodzić do nowego obszaru dzielnicy. Można odkryć nowe parki, ukryte kawiarnie (gdzie będzie można pójść po kwarantannie), nowych ludzi i zdobyć zupełnie inne spojrzenie na to, gdzie mieszkamy.

Spacery z najbliższymi Weź na spacer kogoś bliskiego. Spacery sprzyjają, głębszej wymianie myśli. A to może zbliżyć was do siebie. Zarezerwuj czas na "marnowanie czasu"

Być zawsze produktywnym może być wyczerpujące w czasie kryzysu. Siedzenie na kanapie i oglądanie ulubionych filmów może być sposobem na wyłączenie się i zapomnienie o tym, co się dzieje. Ten nowy nawyk - myślę, że nie potrzebuje wiele wysiłku do opanowania.


Trzymajcie się ciepło!


ZOSTAŃ PARTNEREM/SPONSOREM BLOGA

Become our partner/sponsor


150 wyświetlenia
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

© 2018 - CryptoQueen.pl. All rights reserved.

Kontakt:  cryptoqueenpl@gmail.com

Warszawa, Polska

Blog o Bitcoinie, biznesie i motywacji